28.01.2014

Recenzie-Anna si sarutul frantuzesc de Stephanie Perkins


Anna,protagonista acestui roman traieste intr-o lume americaneasca,imediat ce ajunge in Paris, plina de suspiciuni si intrebari de genul "Oare vor rade de mine?";"Oare ar fi ciudat daca...";"Ce vor spune francezii daca..." etc.Gandul ca nu se va integra niciodata intr-o lume pariziana ca aceea i se stinge usor odata cu aparitia acestei persoane.Va incita?:))) Aceasta persoana extrem de interesanta se numeste Etienne St. Clair.Eu una m-am topit numai la auzul numelui care este asa de tipic Parisului,e plin de caldura si mister.Etienne o ajuta pe Anna sa se integreze si sa isi goleasca mintea de suspiciuni,dar,ca in fiecare roman de dragoste superb trebuie sa se indragosteasca unul de celalalt. Doar ca vedeti voi,nu este asa simplu.Etienne are iubita,Anna abia asteapta vacanta de iarna pentru a se vedea cu presupusul viitor iubit,iar una dintre prietenele amandurora(Mer/Meredith) din internat este indragostita pana peste cap de St. Clair.Povestea de dragoste cu nabadai a celor doi este destul de picanta,are sute de pasaje umoristice,si ca sa nu fiu ipocrita voi afirma ce am presupus prima oara cand v-am zis de carte: chiar am invatat mai multa franceza din aceste 366 de pagini minunate,decat am invatat in doi ani de scoala de la doamna mea de franceza :3.
Si ca sa zic si ceva despre modul de scriere al autoarei,da,recunosc,nu este printre cele mai extraordinare nu il pot compara cu cel al lui Shakespeare :)), insa asa simplu cum este te prinde imediat intr-o realitate fantastica.Simplu este deasemenea si modul in care descrie personajele,care nu sunt perfecte.Defapt,chiar au multe defecte,Anna are strungareata ,e orgolioasa,se enerveaza usor,nu isi exprima sentimentele prea des,iar atunci cand si le exprima este pur si simplu o explozie nucleara.Etienne,este putin mai pitic decat Anna,nu este deloc hotarat in privinta propriei persoane,acum zice ca e 100% francez,acum ca-i englez s.a.m.d.,nu are tupeu in a-si exprima dorintele,nu isi poate afirma eul si este tot timpul intimidat de persoane care desi gresesc din multe privinte,au o autoritate mai mare decat a lui,care e aproape deloc :))).
 Ca sa va zic mai pe scurt ,cartea merita citita,cel putin asta cred eu,este parerea mea,si daca voi aveti altele nu ma deranjeaza sa le aflu,sunt chiar dornica sa ma gandesc si la aspectele pe care voi probabil nu le indragiti.

CITATE:

"De altfel,el e doar un baiat atragator.Nimic pentru care sa te ambalezi.Vreau sa spun,strazile Europei sunt pline de baieti frumosi,nu?Baieti invatati sa se poarte ,cu tunsori ingrijite si haine stilate.Nu ca as fi vazut pe careva chiar si pe departe la fel de aratos ca Monsieur Etienne St.Clair."

"St. Clair se lasa sa cada langa mine,gafaind.Sta atat de aproape incat parul lui ma gadila pe fata.Bratele noastre aproape ca se ating.Aproape.Incerc sa expir,dar nu mai stiu cum se respira.Si atunci imi aduc aminte ca nu am sutien. Iar acum sunt paranoica."

"Mer chicoteste si culege un schelet maroniu de frunza din buclele lui St. Clair.El ii ia frunza din mana,o marunteste bine si i-o sufla in carlionti.Rad amandoi,iar eu ma simt subit deranjata de asta."

"-Daca-mi ceri sa te sarut,am s-o fac,zice el.
Degetele lui imi mangaie partea interioara a incheieturii mainii si iau foc.
-Saruta-ma,zic.
O face."

Nota: 4/5

2 comentarii:

iri spunea...

vreau de atat de multa vreme sa citesc cartea asta...doamne. :)) so many books, so little time :))

Unknown spunea...

I feel you =)) Si eu sunt in aceeasi situatie.