02.06.2013

Spulbera-ma ( Atingerea lui Juliette , Volum I ) - Taheren Mafi - Recenzie



REZUMAT
„NU MĂ POŢI ATINGE”,
îi şoptesc.
MINT,
e ceea ce nu-i spun.
EL MĂ POATE ATINGE,
e ceea ce n-o să-i spun niciodată.
TE ROG, ATINGE-MĂ,
e ceea ce vreau să-i spun.
Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.
Lucruri ciudate.
Lucruri rele.
LUCRURI FATALE.
Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.

PARERE PERSONALA
Juliette nu este doar un copil singur si fara o familie alaturi , este o persoana ce detine o putere mortala.
Fiind inchisa intr-un ospiciu , fara nicio speranta de viitor , tanara fata isi numara zilele , orele , secundele de cand a fost aruncata in acea camera.
Dar oare aparitia lui Adam ii va afecta sederea in acea camera , este oare ceva obisnuit sau doar o coincidenta?
Cand afla ca tanarul a mintit-o si ca este nevoita sa-si foloseasca puterea impotriva ei , totul se spulbera , dar in adancul sufletului ei stie ca baiatul ce il cunoaste de cand era mica are un rol important in povestea pe care o traieste.
Pe masura ce zilele trec cei doi se apropie si se indragesc , ajungand sa simta lucruri si sa se indragosteasca unul de celalalt.
Ajung sa sparga limite si sa fuga de viata obisnuita ajungand sa afle lucruri uimitoare , incredibile , lucruri ce pe Juliette o fac sa aiba speranta ca va putea lupta pentru ceea ce iubeste.
Cum am luat-o in mana si am inceput sa citesc mi-am zis "Wow, cartea asta este formidabila" , si intradevar chiar este pe masura asteptarilor mele.Povestea ce are cate un pic din toate m-a facut sa ma gandesc la oamenii ce nu au ce manca , ce se lupta sa supravietuiasca pe o zi pe alta.
Scriitoarea are un fel de a scrie uimitor , ce te ademeneste sa citesti si sa savurezi fiecare cuvant.
Nu mint cand spun ca , cartea m-a tinut in suspans continuu , actiunea fiind impletita cu momentele comice si cu cele de dragoste.
Cand am ajuns la final ,am fost pe de-o parte bucuroasa pentru fericirea personajelor dar si furioasa din pricina terminarii carti.Acum astept cu nerabdare sa apar volumul doi cat mai repede, si sper ca anul acesta sa pot sa citesc continuarea povestii.
Va recomand cartea!Merita si este exceptionala!

CITATE
"Nu mi-a spus nimeni niciodata cum functioneaza sistemul. Nu-ti vorbeste nimeni, decat atunci cand iti aduc vesti proaste. Nimeni nu te atinge vreodata. Baietii si fetele nu se intalnesc niciodata.
Niciodata, cu exceptia zilei de ieri.
Nu poate fi o coincidenta."

"Am incercat din rasputeri sa nu ma mai gandesc la el.
Am incercat din rasputeri sa-i uit chipul.
Am incercat din rasputeri sa-mi scot din minte acei ochi albastri dar il cunosc il cunosc il cunosc au trecut 3 ani de cand l-am vazut ultima oara.
Nu l-as putea uita niciodata pe Adam."

"Corpul lui se apropie din ce in ce mai tare si imi dau seama ca sunt atenta doar la papadiile care sufla dorinte in plamanii mei, Imi deschid ochii, iar el isi linge buza inferioara timp de o fractiune de secunda, si ceva in creierul meu explodeaza.
Ma sufoc. Ma sufoc. Ma sufoc. "

"Fratele lui.
Incerc sa nu par prea agitata. Incerc sa-i zambesc baiatului care imi studiaza fata si jalnicele buzati de material care de-abia imi mai acopera trupul. (...)
-Ma bucur sa te cunosc, reusesc sa ingaim.
James isi inclina capul intr-o parte.
-Deci, asa te imbraci tu mereu?
As vrea sa mor putin."

NOTA:5\5

                                               Comanda cartea dand click aici!

8 comentarii:

Unknown spunea...

Nu pot sa cred :)) deja ii gata =))

Madalina spunea...

da :))) nu am putut sa o las din mana

Unknown spunea...

Cand ti se intampla tie sa lasi vreuna din mana?:))

c spunea...

Spulbera-ma este o carte distopica cu un puternic mesaj emotional, care reuseste cu usurinta sa iti capteze atentia. Cartea are ceva aparte, intrucat te face sa il indragesti si pe Waner, care hello, este personajul negativ. Ideea cartii este unica, ceva ce nu am mai intalnit pana acum, un adaos a faptului ca e usor de citit, caci paginile zburau atunci cand m-am apucat sa o lecturez. Faptul ca atingerea lui Juliette e mortala ne face sa ne gandim la o fata cu probleme serioase la mansarda, fara personalitate, marcata profund de acest defect, insa protagonista este excelent conturata. Mi-a placut faptul ca Juliette folosea metafore pentru a-si exprima sentimentele. Mi-a placut de Warner, dar obsesia lui fata de Jul a fost cam agasanta. Intr-un moment era tandru si interesat de felul in care se simte, iar in cealalta clipa era un psihopat care o supunea testelor lui maniace. Desi Waner este villain-ul povestii, mi-a captat atentia intr-o maniera in care Adam nu a facut-o. Pe tot parcursul cartii, m-am simtit dezinteresata de persoana lui Adam. Imi era indiferent de ce se intampla cu el. Mi s-a parut a fi un personaj indecis, usor cameleonic.
Cuplul format din Adam si Juliette va avea parte de multe peripetii de acum incolo si sunt curioasa ce se va intampla dupa evadarea lor. Sa nu mai spun de faptul ca s-ar putea sa mai exista o persoana care sa posede “darul” lui Jul.
Nu m-am plictisit deloc in timp ce am citit-o, ba mai mult, mi-am rezervat o intreaga dimineata pentru a o termina.
Asadar, a fost o placere sa lecturez Spulbera-ma de Tahereh Mafi , deoarece este pur si simplu geniala. Stilul de scriere este impresionant, uimitor, deosebit si te va lasa cu siguranta fara cuvinte prin emotiile pe care ti le transmite fiecare cuvant in parte.
Un singur lucru nu mi-a placut: conturul tringhiului amorors, care usor usor prinde viata. Cred ca am avut parte de asa ceva in fiecare serie buna ( Instrumente mortale, Dispozitive infernale, Jocurile foamei, Academia Vampirilor, Shadow Falls etcetera etcetera).
Acum voi incheia prin a-ti spune ca recenzie e grozava si ca ai reusit sa surprinzi totul fara a da detalii.
Oh,da, si sa nu uit de citatul meu favorit:
“-Iubire, nu confunda curajul cu prostia. Stii ca n-ai mancat nimic de multe zile.
Ceva se frange in rabdarea mea.
-Mai degraba as muri decat sa mananc din mancarea ta si sa te aud spunandu-mi iubire, ii zic eu, apoi imi inclestez maxilarul. Adam isi scapa furculita din mana.”
In concluzie, cine nu a citit-o ar trebui sa o faca. E prea buna pentru a fi lasata pe banca de rezerva.

AliceNeko spunea...

Trebuie sa o citesc!!!

Praf de stele spunea...

Atat de multe carti si atat de putin timp...

Anonim spunea...

Nu am crezut vreodată că o să mă îndrăgostesc ireversibil de nişte personaje atât de mult :"3
Interesant este că sunt multe cuvinte tăiate ce exprimă stări mult mai profunde :X

Anonim spunea...

Vorba Andreei Ilie atat de multe carti si atat de putin timp:)) dar si bani:), Diana D D ai citit o groaza de serii, eu nu am apucat inca sa citesc toate seriile care fac ravagii si mi le doresc tare mult! vreau si eu Spulbera-ma, mi se pare interesanta, am rasfoit-o la un mall si am observat ca are unele randuri taiate dar poti sa vezi ce a fost scris! super!